איך משחקים בשושנת הרוחות?

סגנון משחק

העולם של שושנת הרוחות יכולה להיות קליל וכיפי או אפל ועמוק, או כל שילוב בין השניים.

עולמות קסומים ופנטזיה מודרנית יכולים להיות שונים ומגוונים. חלקם קומדיות, אחרים אפלים ומלאי תככים וחלקם פשוט מוזרים. במשחק אנחנו רוצות ליצור איזון בין האפי, היום-יומי והמבדר, בין דרמה רגשית לבין הרפתקאות קלילות ומהנות.

בשושנת הרוחות אפשר לפגוש פרופסור מטופש עם שיטות לימוד אבסורדיות, לחוות רגעים סוחטי דמעות עם בגידות כמעט אמיתיות, ולהנות מסצנות שקטות של חברים שכותבים ביחד את שיעורי הבית שלהם ומדברים על הדייט שלהם לנשף. אבל יש גם מקום לעסקאות מסכנות חיים עם חיות משונות בלילה המדברי, טקסים סודיים של קסמים אפלים ואפילו ערבי פואטרי-סלאם של מועדון המשוררים של בית הספר.

החיים בשושנת הרוחות הם תערובת של רומנטיקה של גיל הנעורים, מפלצות קטלניות, תככים פוליטיים ויריבויות אישיות, כולם על רקע שיעורים, תחרות גביע הבתים והחיים היום-יומיים בבית הספר.

אנחנו מקוות ששושנת הרוחות יצור תחושה של מקום חי, אמיתי ומלא משמעות, שיש בו מקום גם לסוכריות מתפוצצות, קללות מטופשות ונגיעות של אבסורד, אבל יש כמה דברים שחשוב לזכור, לא משנה מה סגנון המשחק שלכם –

  • התחרות בין הבתים היא קשה ומשמעותית לכולם, וכל סטודנט ואיש צוות בבית הספר מבין שהנקודות חשובות, אפילו אם הוא לא מעריך את השיטה. גם אם אתה רוצה לשחק סטודנט מרדן ובעייתי, הוא עדיין יבין שהנקודות חשובות בדיוק כמו
    שאנרכו-קומוניסט עדיין מבין שכסף זה חשוב.
  • פרופסורים ראו כבר הכל. כל עוד אתם לא שוברים את המסורות או הורגים אחד את השני כנראה שלא יגרשו אתכם מבית הספר, אבל אל תדאגו, יש להם שלל עונשים יצירתיים אחרים.
  • החיים האישיים שלכם חשובים. תקופת הלימודים במכללה היא תקופה של התבגרות, זו הזדמנות לגלות מי אתה ובמה אתם מאמין. זה גם אומר לגלות מה אתה לא. לדמות שלך יש אפשרות להתנסות עם זהויות שונות, נטייה מינית, אהבה, חברות ואמונות שונות. זה ממש לא אומר שאתה חייב לשחק את הדברים האלו אם זאת לא החוויה שאתה מחפש, אבל זה כן אומר שאם זה מה שאתה רוצה לשחק זה יתאים מאוד בתוך המשחק וחווית המכללה.
  • זה גם אומר שאם אתה לא נהנה מהדרך שהדמות שלך מתקדמת בה – תשנה אותה! המשחק נמצא בידיים שלך, בתוך המסגרת.
  • שושנת הרוחות הוא לארפ ל-220 שחקנים בנוסף לאנשי צוות המשחק. לא יהיה סגנון משחק אחד אלא רבים, אנחנו רואות את זה כהרפתקה ומקוות שגם אתם תראו את זה ככה.
  • זכרו שבעוד שאתם משחקים את המשחק שלכם כמו שתרצו, אחרים ישחקו כמו שהם ירצו, והחוק העיקרי בשביל לשמור על זה הוא לא לכפות את המשחק שלכם על אחרים. שמרו דברים גדולים – אפיים, טרגיים או קומיים – לאיזורים רחוקים
    יחסית בבית הספר, בהם לא תפריעו לשחקנים אחרים שמנסים לשחק דברים אחרים.

זכרו שבתוך כל דמות יש שחקן, והשחקנים חשובים יותר מהמשחק, אז תדאגו אחד לשני ותעבדו בשביל ליצור אחד לשני את החוויה הטובה ביותר. לשבור שרביטים, לנטוש אנשים קשורים בצינוק ולהרעיל סטודנט אחר יכול להראות לדמות שלכם כמו רעיון טוב והגיוני, אבל לרוב דברים כאלו לא יהיו כיפיים לשחקנים האחרים, אז אלא אם כן דיברתם איתם ואתם יודעים שהם רוצים – תמנעו מהם. כבדו את המשחק שאחרים מחפשים, והם יכבדו את שלכם, וככה ניצור משחק טוב יותר לכולם.

עקרונות המשחק

בשושנת הרוחות חשוב לנו ליצור ביחד את החוויה הטובה ביותר לכל המשתתפים – סגל או סטודנטים, חדשים או ותיקים, אוהבי דרמה ובכי או מחפשי הנאה מלאת הומור.

בשביל לשמור על האיזון העדין הזה, יש לנו כמה קווים מנחים.

תיצרו לעצמכם ולאחרים משחק, אבל תנו לאחרים לשלוט במשחק שלהם

בדיוק כמו שאתם לא רוצים שאחרים ישתלטו לכם על המשחק, אל תעשו את זה לאחרים. תנו להם לבחור אם להצטרף למלחמת המתיחות שלכם או לטקס הזימון האסור. אם אתם עושים דברים גדולים במיוחד, שיהיה קשה לאחרים להתעלם מהם, נסו לעשות את זה הרחק מהאיזורים המשותפים – בית הספר גדול מספיק בשביל למצוא פינה לכל דבר. זה נכון גם לכל דבר שמגיע מאיתנו המנחות, כל קו עלילה או NPC או פעילות בית ספרית – אתם בוחרים מה לשחק. תמיד.

כן זה כן

גם בתוך המשחק וגם מחוצה לו, החוק שלנו הוא כן זה כן, במקום לא זה לא. אנחנו מבקשות מהשחקנים להיות ברורים לגבי מה הם רוצים במשחק שלהם עם שחקנים אחרים, ולשאול אותם איך והאם הם מעוניינים לשחק את זה. בנוסף, חשוב לתת לשחקנים האחרים הזדמנויות לצאת מהסיטואציה או מקו העלילה הזה בכל שלב. זכרו, אנחנו כאן בשביל להנות ביחד, לא אחד על חשבון השני.

דמות נגד דמות ולא שחקן נגד שחקן

אנחנו משחקים ביחד, גם אם הדמויות שלנו שונאות ומתחרות אחת בשניה, עושות הכל בשביל למרר זו לזו את החיים או אפילו מקוות שהדמות השניה תמות (או לפחות תגורש מבית הספר). כשחקנים, אנחנו יוצרים את הסיפור הזה ביחד. דברו אחד עם השני ותראו ממה אתם נהנים. על כל שחקן שרוצה לשחק בריון תוכלו למצוא מישהו שרוצה לשחק קורבן בריונות, ועל כל אחד שירצה לשחק את התלמיד המצטיין אפשר למצוא תלמיד אחר שיתחרה בו – העיקר שתעבדו על זה ביחד.

משחק שקוף

סודות הם כלי משחקי. כשחקנים, עליכם לשאוף שסודות יתגלו בשביל ליצור דרמה ועניין. כיוון שכך, אנחנו ממליצות לדאוג שברמה החוץ-משחקית הסודות של הדמות שלכם יהיו גלויים (בין אם לכולם או לאדם אחד בלבד). המשחק של אשת הזאב שמסתירה את זה מאחותה יהיה מעניין הרבה יותר אם השחקנית של האחות תדע ותדאג לחבק אותה כשהיא מחזיקה שרשרת כסף, או תחלוק איתה את התוכניות הסודיות שלה לצוד אנשי זאב.

שלושת עולמות התוכן

המשחק בלארפ שושנת הרוחות סובב סביב שלושה עולמות של תוכן.

חיי בית הספר

לפני הכל, שושנת הרוחות היא אקדמיה, בית ספר לאומנויות הכישוף. חיי היום-יום של הסטודנטים הם המרכז של המשחק – הדרמה והקסם מתרחשים במסגרת מערכת השעות, בהפסקות ובהתלחששויות בזמן שיעורים. לתלמידים באקדמיה חשוב להיות שם, ללמוד להיות קוסמים טובים יותר, לרכוש חברים ולהשאיר חותם. בתקופה זו של חייהם האקדמיה היא חלק משמעותי שתופס הרבה מזמנם. האווירה המשותפת של שגרת בית ספר היא העמוד המרכזי שסביבו סובב הלארפ, ובלעדיו המשחק לא יעבוד.

דרמת נעורים

המשחק אמנם מתרחש בין כותלי האבן של בית הספר, אבל הלימודים הם לא הדבר היחיד שמעסיק את התלמידים. חיי החברה סובבים את התלמידים כל הזמן – סודות ושמועות ואהבות ראשונות הן חלק בלתי נפרד מהמשחק של תלמיד באקדמיה.

עניין המעמד החברתי חשוב בחברת הקוסמים גם מחוץ ללימודים. חברת הקוסמים מורכבת ממשפחות עתיקות וחדשות, טהורי דם וילדי-חלמאים, עשירים ועניים. המיקום של דמותך בסולם החברתי והניווט בתוך המבוכה וההתרגשות של חיי הנעורים הם העיקרון השני שמנחה את המשחק.

עולם קסום

בעולם שלנו הקסם נוכח בצורה נסתרת בכל מקום. קוסמות ומכשפים חיים בין החלמאים, חולקים איתם מקומות עבודה וחיים בשכנות. בשביל התלמידים בשושנת הרוחות, השילוב של הקסם בחיי היום יום הוא טבעי מאוד, והקסם הוא רקע לכל ההתרחשויות האחרות. בית הספר מלא בקונפליקטים על בסיס מעמד חברתי של משפחות קוסמים, קרבות קסומים נערכים על מנת לזכות בליבם של תלמידים, ושיקויים נרקחים בסודיות כדי להצליח לעבור את המבחן בתורת הקסם. הקסם לא עומד במרכז המשחק, אלא משמש ליצירת האווירה שלו. העולם הקסום הוא האלמנט השלישי בחשיבותו בשביל שהמשחק יעבוד, וחשוב שלא ישתלט על שני האחרים, אלא יתן להם עומק ומשמעויות נוספות.

ליהוק ודמויות

בשושנת הרוחות הדמויות הבסיסיות נכתבות מראש על ידי המארגנות ונשלחות לשחקנים כמה חודשים לפני המשחק.

זה לא אומר שהשחקנים מקבלים דמות מלאה עם רקע, אופי, שאיפות והיסטוריה. אנחנו מחלקות את השחקנים לבתים, שנים ומסלולי לימוד, והשחקנים יכולים לבחור אם הם רוצים לכתוב את הדמות השלמה שלהם בעצמם – על בסיס הבית, השנה והמסלול שנבחר להם – או שהם מעדיפים לקבל דמות כתובה מלאה מאיתנו. גם אלו שיקבלו דמות כתובה יכולים לשנות אותה כרצונם, מלבד שלושת הפרטים הללו.

מערכות היחסים נוצרות על ידי השחקנים

בין אם תבחרו לכתוב את הדמות שלכם בעצמכם ובין אם אנחנו ניצור אותה בשבילכם, מערכות היחסים בין הדמויות נמצאות בידיים שלכם. אחרי הליהוק אנחנו נפתח קבוצת פייסבוק בשם "שושנת הרוחות: מערכות יחסים", ושם תוכלו להציג את דמותכם ולספר מה אתם מחפשים במשחק, בשביל למצוא אנשים אחרים לשחק איתם.

אל תדאגו, רוב מערכות היחסים נוצרות באופן טבעי במשחק עצמו, וגם אם אתם לא רוצים להתעסק עם פייסבוק או שאין לכם זמן לזה, אנחנו מבטיחים שלא תמצאו את עצמכם לבד. לכל הדמויות יש קבוצות שייכות שיעזרו לכם למצוא אנשים להתחבר איתם, לדוגמה – בית שלמה, להקת בית הספר, טהורי דם ושנה א'. בסופו של דבר, המשחק שייך לכם – השחקנים. אתם תמיד תוכלו לשחק עם החברים שלכם, גם אם הם בבית אחר, שנה אחרת או מסלול אחר. שושנת הרוחות נותן לכם את הבמה ואת
המרחב ליצור בעצמכם את המשחק שאתם רוצים לשחק.

איך אנחנו מחליטות מי הולך לאיזה בית, שנה ומסלול?

כמה חודשים לפני המשחק ישלח טופס העדפות לכל השחקנים. בטופס הזה תוכלו לדרג בסולם של 1 עד 5 איזה בית אתם הכי רוצים ואיזה מסלול לימוד הכי מעניין אתכם, ותוכלו לבחור אחת משלוש השנים שאתם מעדיפים לשחק בה ואפילו לסמן מה משלושת אלו הכי חשוב לכם. אנחנו נשקלל את התוצאות ונחלק את הקבוצות בהתאם, תוך ניסיון לשמור על איזון מספרי ושאר משתנים חשובים (לכם כשחקנים ולנו כמארגנות המשחק). נעשה כמיטב יכולתנו שכולם יקבלו את התוצאה שהכי קרובה למי שהם ביקשו.

מה אני יכול לשחק?

כמעט הכל! אתה בוחר את האופי, ההיסטוריה והרקע של הדמות שלך, זה הסיפור שלך ויש לך שליטה מוחלטת עליו. עם זאת, בשביל לשמור על עולם אחיד והגיוני אנחנו רוצות שכל הסטודנטים בבית הספר יהיו בני אדם. אנחנו מאמינות שהיחוד שבדמות צריך לנבוע מהאופי, דרך המחשבה וההתנהגות שלה. הסטודנטים ברובם המוחלט הם מכשפות וקוסמים רגילים, שנושאים את מתנות הקסם בדם. אם אתם רוצים לשחק דמות מגזע שונה הם יכולים להיות בני אדם שנגועים בליקנטרופיה ומאבדים שליטה תחת ירח מלא. קחו בחשבון שעולם הקוסמים נגוע בגזענות כנגד אותם משני צורה, והמשחק שלכם יהיה מושפע מהיחס הזה שנפוץ גם באקדמיה.

צוות ההוראה בבית הספר הוא קצת אחר, וחלקם יכולים להיות דברים משונים, רחוקים, לא מוכרים. אם אתם משחקים בצוות ההוראה ורוצים לשחק משהו לא אנושי אתם מוזמנים לעשות את זה, רק לדבר איתנו לפני.

 

ארבעה טיפים למשחק

בחיי היום-יום שלנו אנחנו יודעים איך לנהל אינטראקציות עם אנשים אחרים (בדרך כלל). אנחנו יודעים איך מרגישים כשרבים עם מישהו, איך זה להיות חברים ואולי יש לנו קצת ניסיון עם רומנטיקה. אבל הידע הזה לא בהכרח מיתרגם בקלות לתוך המשחק, כיוון שהמציאות שאנחנו מדמים היא הרבה יותר דחוסה ודרמטית ויכולה להכיל הרבה פחות עומק מקשרים בעולם האמיתי.

כיוון שכך, כתבנו כמה טיפים למשחק בשבילכם. הם אמורים לעזור ולתת לכם קצת הכוונה והשראה, ואם אתם מרגישים שאתם לא צריכים אותם – זה לגמרי בסדר. המדריך הזה יכול גם לעזור לכם להבין מה אתם מחפשים במשחק שלכם, ואיך ליצור קשר עם שחקנים אחרים בקבוצת הפייסבוק הייעודית לפני המשחק.

לשחק חברות

חברים מדברים זה עם זה על דברים גדולים וקטנים. במהלך המשחק הדמות שלכם תפנה לחברים שלה בשביל לדבר איתם על מה קורה בחיים שלה ולשאול מה קורה בשלהם. זכרו לחלוק קצת יותר ממה שצריך, להתערב לעומק בדברים שעוברים על החברים שלכם, לספר להם סודות, לעשות בשבילם טובות ולהגיד עליהם דברים טובים לדמויות אחרות. עזרו להם כשהם בצרות ובקשו מהם עזרה כשאתם צריכים אותה. הבעיות שלהם הן הבעיות שלכם, ואתם תמיד יכולים להפוך את הבעיות שלכם לבעיות שלהם. היו נאמנים ותומכים. חברים הם אלו שישבו לצידכם לשתות בירה סביב המדורה, יעזרו לכם ללמוד למבחן או ימכרו שנה מהחיים שלהם לשד בשביל להציל את הילד העתידי שלכם מקללה לא ידועה, אז כדאי שתשמרו עליהם.

לשחק קונפליקט

יש מגוון צורות וגדלים של יריבים, אבל לכולם יש משהו משותף אחד – הם יעשו כל מה שהם יכולים בשביל למרר לכם את החיים, ואתם בהחלט מחזירים להם באותו המטבע. אתם יכולים להפיץ עליהם רכילות, להתעלות עליהם בדבר שהכי חשוב להם, לחלוק סודות שקראת ביומן שלהם, להלשין עליהם לפרופסורים, לדבר עליהם מאחורי הגב ולוודא שהם יודעים שאתם עושים את כל זה. כשאתם נפגשים, אתם עשויים לחייך בנחמדות מזויפת או לעלוב בהם בגסות – מה שמתאים למצב. אבל יותר חשוב מהכל – זכרו שדעות יכולות להשתנות (ואתם יכולים לשנות אותן), ויריבים הופכים לפעמים לחברים הכי טובים.

אם בחרתם לשחק יריבים – מעולה! רק זכרו לדבר אחד עם השני מחוץ לדמות מדי פעם ולוודא שכולם עדיין נהנים מהמשחק. אם לא, תמיד אפשר לשנות כיוון.

לשחק רומנטיקה

רומנטיקה היא דבר הפכפך. לפעמים היא קלה ונעימה ומלאה פרפרים, וגורמת לכולם להיות להיות שמחים ומאושרים. לפעמים היא מסובכת ואפלה וגורמת לאנשים להישאר ביחד למרות שזה לא בריא. היא יכולה להיות חד צדדית, או להתקיים רק בתוך הראש של מישהו. לפעמים אפילו יש הורים שמנסים לכפות רומנטיקה על הילדים שלהם עם שידוך ראוי למשפחה טובה. יש הרבה דרכים לשחק רומנטיקה. צאו להליכות לאור ירח ודברו על פחדים וחלומות, החזיקו ידיים בדרך משיעור לשיעור, תמכו זה בזה, שלחו מכתבי אהבה, דקלמו שירה בפומבי, לכו לדייט מעניין באיזורים האסורים של בית הספר. אבל לפעמים אהבה נכשלת, וזה חלק מלשחק רומנטיקה.

לשחק בני בית

הבתים בשושנת הרוחות קיימים ביחד ומשתפים פעולה, אבל התחרות ביניהם עיקשת. אף אחד לא יקרא לך בוגד אם תדבר או תבלה עם תלמידים מבתים אחרים, אבל הבית הוא בדרך כלל המעגל החברתי העיקרי של התלמידים. לא משנה איך אתה מרגיש לגבי הבית שלך והחברים בו, זכור שהגורל קשר אתכם יחד. אתם צועדים באותה הדרך וזה אומר משהו עליכם ועל איך שאתם מתנהגים.

להשיג הרבה נקודות בית יגרום לך להיות אהוד ופופולרי, במיוחד בקרב המדריכים, ולאבד נקודות בית יכול לסבך אותך בצרות. במיוחד עם המדריכים. הבית שלך הוא הדבר הכי קרוב למשפחה שיש לך בבית הספר – אפילו אם אתם לא תמיד
מסתדרים, ואולי אתה לא כל כך אוהב את חלקם, אתה תמיד יודע שיש מקום שאליו את שייך, ואנשים שאיתם אתה שייך.

לשחק סטודנטים

תלמידי שנה ראשונה

בימים הראשונים של תלמידי שנה א', הם עדיין לא משויכים לבית. הכל חדש, הכל גדול וקסום, כולם חולמים על הבית שאליו ימוינו ועל אינסוף האפשרויות שיפתחו בפניהם, וזה הזמן להוכיח את עצמם. כולם יודעים שלמרות שהמדריכים אחראים על המיון, לכל תלמידי הבית יש השפעה והם יכולים להטות את הכף לטובתך. זה הזמן שבו התלמידים יכולים לחקור את האקדמיה, להרשים את המורים, ליצור חברים חדשים ובריתות שימושיות ולהבטיח את מקומם בבית המבוקש.

מי שמשחק תלמיד שנה א', משחק את הילדים החדשים שמנסים להשתלב בלי לוותר על מי שהם.

אתם מוזמנים להשוויץ שבית איטוניה בטח רק מחכה לקבל אתכם, להבטיח שאתם לא הולכים לשום בית בלי הבסטי, ולהתמוטט מדאגה על כך שתישארו חסרי בית לנצח ומה אמא תאמר על זה.

תלמידי שנה שניה

תלמידי השנה השניה נמצאים בנקודת מעבר – הם כבר הסתגלו לחיים באקדמיה, לשיעורים הקשים ולשגרה, אבל יש להם עוד הרבה זמן לחקור את האקדמיה, לגלות מי הם באמת ולהרוויח כבוד ותהילה. עדיין עומדות בפניהם אפשרויות רבות לעצב את המורשת שלהם, לעשות צרות ולהתמודד עם ההשלכות, ולמצוא כיוון מקצועי לעתיד.

למעשה, מופעל עליהם לחץ רב. תלמידי השנה השניה עומדים בפני אחד האתגרים האקדמיים הגדולים של הלימודים שלהם – פרויקט מחקר שנתי בקבוצות של 5-2 סטודנטים, שתוצאותיו יכולות להכריע את עתידם. הפרויקט נמצא לחלוטין בידיים של הסטודנטים, והוא יכול להיות מחקר תיאורטי או מעשי, פיתוח כישוף חדש, בניית מתקן קסום, פענוח הירוגליפים נשכחים או כתיבת מאמר אקדמי על התיאוריה של קסמי מזג אוויר והשפעתם על הצמחיה המקומית. תחילת השנה זו הזדמנות מעולה למצוא את הסטודנטים שאיתם תעבדו, להחליט מה הפרויקט שלכם ולנסות לשכנע את אחד מאנשי הצוות ללוות את הקבוצה שלכם – בהצלחה עם זה.

תלמידי שנה שלישית

זוהי הזדמנות לשחקנים להכניס עוד תוכן משלהם למשחק מלבד השיעורים הרגילים, ואחת משעות הלימודים שלהם תוקדש לעבודה על הפרויקט. תלמידי שנה שלישית לתלמידי השנה השלישית יש מעמד של כבוד באקדמיה. שנה זו היא ההזדמנות האחרונה שלהם להטביע חותם על בית הספר.

תלמידי השנה השלישית אחראים על תכנון טקסי הקבלה של תלמידי שנה א' יחד עם המדריכים. על אף שהמדריכים הם אלה שממיינים את התלמידים החדשים לתוך הבתים, כולם יודעים שלתלמידים הוותיקים יש השפעה על המיון – הם חיים לפי עקרונות הבית כבר זמן רב, ויכולים להמליץ על תלמידים חדשים שמצאו חן בעיניהם. בנוסף, כחלק מהמסורת, תלמידי שנה שלישית בוחרים אחד מהתלמידים החדשים בבית והופכים לחונכים שלו, כדי לעזור לו להשתלב וללמד אותו את עקרונות ומסורות הבית.

 

לשחק סגל

לימוד: מה מצופה ממך?

בתור פרופסור, אתה תלמד נושא שאתה מתמחה בו, בשישה שיעורים באורך 45 דקות. יש לך יד חופשית בתכנון התוכן של השיעור, עם כמה נקודות חשובות שאנחנו רוצות שתיקח בחשבון:

  • שיעורים אינטראקטיביים – תן לסטודנטים להשתתף, בין אם בכישוף, עבודה בקבוצות, ניסויים וכו'.
  • צור עניין – תן לסטודנטים לקבל החלטות מעניינות: בחירות אתיות, לקיחת סיכון, שיקולי מעמד, דילמות חברתיות.
  • שיעור שימושי ל – למד אותם דברים שיעזרו להם ליצור עניין ומשחק במהלך הלארפ.
  • תן לשחקנים מקום להביע את הדמות שלהם – שיעור שמאפשר לתלמידים טובים להצטיין ולתלמידים גרועים להיכשל.

אתה יכול ללמד כמה שאתה רוצה. יש מינימום של 6 כיתות, אבל שום דבר לא מונע ממך להעביר שיעורי בונוס לתלמידים מצטיינים, או אפילו כיתה סודית למימוש הניסויים האפלים שלך עם תלמידים מעריצים.

תן לתלמידים להתמודד עם זה

אם נחש מדבר ענק חדר שוב את חומות האקדמיה, תן לתלמידים לטפל בזה. אחרי הכל, אתה עסוק מכדי לטפל בדברים זניחים כאלה, והסטודנטים צריכים ללמוד משהו על החיים מחוץ לבית הספר. אתה לא צריך לפתור בשבילם את הבעיות – צור בשבילם בעיות חדשות! אל תהיה גיבור, תהיה מורה!

נקודות בתים

הנקודות מאוד חשובות באקדמיה. גביע הבתים שניתן בשבוע הראשון נחשב קמע של מזל טוב להמשך השנה והסטודנטים עובדים קשה כדי להשיג אותו. לכל פרופסור חוקים משלו לגבי הענקת ולקיחת נקודות. תרגיש חופשי לתת נקודות ביד נדיבה, זה יעודד שחקנים להמשיך לפעול למען השגת הגביע. תרגיש חופשי להתנקם בתלמידים השנואים עליך ולהוריד להם נקודות על שטויות (בתנאי שהסכמתם מראש על הקשר הזה). בכל פעם שאתה נותן או מוריד נקודה, רשום את זה, כדי שתוכל לעדכן את לוח הנקודות הכללי מאוחר יותר.

סיפור לפני ריאליזם

בשושנת הרוחות, החוויה והסיפור באים קודם. זה אומר שלפעמים דווקא הבחירה שלא לגמרי מתאימה להיגיון של הדמות שלך יכולה להניב אפשרויות מעניינות וסיפור טוב יותר. אם אתה הולך אחרי שעת העוצר ברחבי הטירה ומבחין בתלמידים שמנסים להתגנב החוצה דרך המעברים הסודיים, לשלוח אותם לחדרים שלהם זו בחירה משעממת. תן להם משהו לשחק איתו. בקש מהם טובה בתמורה לשתיקה שלך, תן להם למצוא בשבילך משהו בחוץ. זה יאפשר להם להמשיך לשחק, וגם יערב אותך במשחק שלהם. תמיד נסה לפעול כדי ליצור יותר משחק.

זה בסדר לא לדעת! העזרו בנו וזה בזה

אם אתם לא בטוחים לגבי משהו, אתם תמיד מוזמנים לשאול. חלק מהבעיות יכולות להיפתר אם תדברו עם חבריכם לצוות ההוראה, ואחרות ייפתרו בעזרת סגל המשחק.

אל תפחדו לשאול שאלות, ואל תפחדו לומר "היי, אני צריך קצת השראה" – במיוחד לנו. אנחנו כאן כדי לעזור לכם ולשאר השחקנים להנות מהמשחק!

סגירת תפריט