חוקי המשחק

החוקים בשושנת הרוחות מתחלקים לשני סוגים. האחד הוא חוקים תוך משחקיים – אלו הם החוקים של עולם המשחק, של הממלכות הקסומות במזרח התיכון ושל בית הספר עצמו. אלו חוקים שנועדו לתת לכם דברים לשחק איתם, להגן עליהם או לשבור אותם. החוקים האלו ייכתבו במקומות אחרים וייאכפו על ידי הפרופסורים ושאר הסגל האקדמי של בית הספר.

הסוג השני הוא החוקים החוץ משחקיים – אלו חוקים של המשחק עצמו, של המקום ושל צוות המשחק שנועדו להגן על כל המשתתפים. בעצם קניית כרטיס למשחק שחקן מתחייב לשמור על החוקים האלה. צוות המשחק רואה שבירה או זלזול בהם בחומרה ודבר כזה יוביל לסנקציות שונות עד וכולל הרחקה משטח המשחק ללא קבלת החזר כספי ודרישת תשלום על נזק לרכוש.

חוק הבסיס שעליו כל שאר החוקיים בנויים הוא השחקנים יותר חשובים מהמשחק. תהיו טובים זה לזה ולעצמכם, אנחנו כאן ביחד ואם החוויה שלך פוגעת באחר או שאתם נגררים למשחק שלא נעים לכם, זה סימן שצריך לשנות דברים. תהיו קשובים לזה, ושימו לב איך אחרים מגיבים למה שאתם עושים, ואיך אתם מרגישים לגבי מה שקורה סביבכם.

צוות המשחק שומר לעצמו את הזכות לסרב לאדם להגיע לשטח המשחק ולהרחיק אדם מהמשחק ללא החזר כספי בכל מקרה של שבירה או מעבר
על החוקים הללו בזמן או לפני המשחק, הרחקה מהמשחק תעשה על חשבון האדם המרוחק.

שטח המשחק

  • יש הרבה מאוד דברים שאנחנו יכולים לעשות במיקום של המשחק, אבל יש כמה דברים שלא.
  • יש איסור מוחלט על הדלקת אש בתוך המבנים הסגורים, כולל נרות, קטורות, פצצות עשן, נייר פלאש וכדומה. יש שפע של מקומות פתוחים באיזור המשחק שבהם אפשר באופן אחראי להשתמש באש, כולל איזורים שמיועדים למדורות ובישול שדה. שמרו את הלהבות והעשן בתחומים האלה.
  • גם באיזורים שבהם מותר להדליק אש לא משאירים אש פתוחה בלי השגחה, גם לא רק לרגע, גם לא רק נר.
  • העישון מותר רק במקומות המסומנים לכך או מחוץ לשטח המשחק.
  • הגישה למגדל התצפית מותרת רק בשעות האור ובזהירות רבה. אין לרוץ במעלה או במורד המגדל.
  • שמרו על המקום, אנחנו רוצים לחזור אליו. היזהרו עם צבע, שעווה, דם מזויף, ציורי רונות ועם התנהגות פרועה. אם בטעות משהו נשבר או נפגע צרו קשר מיידית עם צוות המשחק )אנחנו לא נכעס(. בשביל לפתור את הבעיה אנחנו צריכים לדעת שהיא קיימת.
  • אם אתם מזיזים משהו, החזירו אותו למקום אחר כך. זה נכון לשולחנות, מיטות, נייר טואלט וציוד המשחק במידה שווה.
  • אמנם המשחק נמצא באיזור בנוי, אבל אנחנו עדיין במדבר בקיץ ועלולים להיתקל ביצורים ארסיים אמיתיים. הקפידו על נעליים סגורות ואל תהפכו אבנים בלי סיבה. אם פגשתם נחש או עקרב הניחו לו לנפשו והתרחקו מהמקום. אם אין אפשרות כזו,
    פנו לצוות המשחק.
  • אל תשתכרו. אין איסור על אלכוהול בשטח המשחק, ואתם מוזמנים לשתות, אבל באחריות. אנחנו לא רוצים להתמודד עם שחקנים שיכורים והשתכרות תוביל להוצאה מהמשחק. אותו הנוהל יופעל במקרה של הגשת אלכוהול לקטינים.
  • טפלו בעצמכם. זכרו לשתות, לאכול ולישון, אם יש תרופות שאתם צריכים לקחת זכרו לעשות את זה, מרחו קרם הגנה ואם אתם מבלים הרבה זמן מחוץ לאיזורים המוצלים – קחו איתכם כובע. אתם תוכלו לחוות ולהנות מהמשחק הרבה יותר ככה.

מרחב בטוח

שושנת הרוחות שואף להיות משחק בטוח ומזמין לכולם, וצוות מרחב בטוח יפעל לאורך כל המשחק במטרה לספק תמיכה ופתרונות לכל בעיה שעלולה לצוץ.
  • שמרו את האפליה לדברים תוך-משחקיים. אל תתייחסו לגופו של שחקן, בין אם בהערות על גוף, נטייה מינית, גזע, גיל או כל דבר אחר. הלארפ הזה נותן לשחקנים את הכוח לבחור מי הם רוצים להיות – אל תשחקו על דברים שהם לא בחרו.
  • בשטח המשחק כמה מתחמים של מקלחות ושירותים ציבוריים, חלקם יוגדרו לשימוש כל המגדרים וחלקם לגברים או נשים בלבד. בנוסף לכך יהיה חדר שינה אחד שיוגבל לגברים בלבד וחדר שינה אחד שיוגבל לנשים בלבד. בכל החדרים המחולקים לפי מגדר, מדובר בהגדרה עצמית ויש איסור מוחלט להעיר או להציק לאדם בנושא זה. אם אתם מרגישים מאוימים או חווים חוסר נוחות, צוות מרחב בטוח זמין בשבילכם.
  • בכל מקרה של קושי או בעיה, לא רק אם מישהו הטריד אתכם, גם אם אתם פשוט מרגישים לא בנוח או לא בטוחים, אם אתם מרגישים לבד ושאין לכם מה ועם מי לשחק, הצוות שלנו כאן בשבילכם. אנחנו מאוד טובים בלפתור בעיות, אבל לא יכולים לעשות את זה אם אנחנו לא יודעים שיש בעיה.
  • בין השעות שתיים בלילה לשבע וחצי בבוקר יש הפסקת משחק. אנחנו מבקשים מכם לא לשחק בשעות האלה, אלא לחזור לחדרים ולישון. בנוסף, בין השעות שתים עשרה בלילה לשבע וחצי בבוקר המשחק באיזור חדרי השינה אסור. שטח המשחק גדול מספיק בשביל שיהיה לכם מקום רב להמשיך לשחק בשעות האלה ועדיין לאפשר לאחרים לישון. צוות המשחק לא יהיה זמין בשעות האלה, מלבד אחראי לילה ו-NPC שהוזמנו מראש.

מנגנוני בטיחות נפשית

בשביל לדאוג למשחק טוב ומוצלח לכולם, המשחק כולל כמה מנגנוני בטיחות נפשית. אנחנו נסביר לעומק ונדגים אותם בסדנאות שלפני המשחק.

  • קאט: אם המשחק מציף אתכם או אינטנסיבי מדי, מכל סיבה שהיא, אמרו בקול ברור את המילה "קאט". אם מישהו לידכם אומר קאט, עצרו רגע ובדקו את המצב – מה שאלו אותו איך אפשר לעזור לו ואם הוא צריך שתלוו אותו לצוות או לחדר אחר. אל תשאלו למה הוא השתמש בקאט, אלא רק איך אפשר לעזור.
  • חדל: במקרים של חשש מיידי לפגיעה פיזית בשחקן אחר או בעצמכם, אמרו בקול חזק וברור "חדל". המשחק יעצור עד לפתירת הסכנה המיידית וימשיך מיד אחר כך.
  • מבט-מטה: מבט מטה נועד לסייע לכם לצאת ממצבים שאתם לא רוצים להשתתף בהם, אבל אתם לא נמצאים במרכזם. הניחו את יד ימין על המצח בצורה שמצלה על העיניים שלכם והטו את הראש מטה. כששחקן הולך בצורה הזאת אין לתקשר איתו ואין להתייחס אליו. הדמות שלך לא בלתי נראית, זו פשוט דרך לסמן שאתה לא זמין למשחק עכשיו. יוצא הדופן היחיד הוא במקרה שאתה מאחר לשיעור מסיבות חוץ-משחקיות ולא רוצה שיהיו לזה השלכות – במקרה כזה היכנס לשיעור עם מבט-מטה וזה יסמן לפרופסור ולסטודנטים האחרים לא להתייחס לאיחור שלך.
  • חדר מנוחה ותמיכה: צוות המשחק יאייש חדר ממוזג ונוח שמיועד למנוחה קצרה מחוץ למשחק במקרה של עומס יתר. אם אתה צריך הפסקה קצרה בלי יותר מדי אנשים מסביב, אתה מוזמן לחדר המנוחה. אם תרצה תהיה לכם שם אוזן קשבת,
    ואם תעדיפו תוכלו לבלות את הזמן לבד. בחדר המנוחה יהיו מקומות נוחים לשבת, שמיכות, חטיפים ושתייה חמה וקרה.

דמויות תומכות ו NPC

רוב הדמויות בשושנת הרוחות הן דמויות שחקן – דמות ששחקן לוקח על עצמו ומשחק לאורך כל המשחק. בשושנת הרוחות, הדמויות האלו הן הסטודנטים וסגל ההוראה של האקדמיה לאמנויות הכישוף. אבל בשביל ליצור עולם חי ולספק לכם את החוויה הטובה ביותר, יהיו במשחק גם דמויות אחרות, שיגולמו על ידי מתנדבים ויופיעו בשביל לתמוך בחווית המשחק שלכם, לספק לכם משהו לשחק איתו או ליצור אווירה וסיפור משותפים. דמויות אלה נקראות נאפסים או NPCs , כלומר Non-Player Character .

כדי לעזור לנו ליצור חוויה קסומה ומלאה, במשחק יהיו מתנדבים שתפקידם לגלם דמויות בהתאם להזמנה של השחקנים. המתנדבים ישחקו מגוון רחב של תפקידים, ורובם ישחקו יותר מתפקיד אחד במהלך המשחק. כמו כולנו הם באו להנות מהמשחק, אבל התפקיד שלהם הוא לשפר את החוויה שלכם, השחקנים.

בשושנת הרוחות, אחד העקרונות המנחים שלנו הוא שהשחקנים שולטים בסיפור שלהם, ומערכת הזמנת הנאפסים היא עוד כלי לעשות את זה. לפני המשחק תוכלו למלא טופס קצר שבו תבקשו מאיתנו להכניס דמות למשחק, עם פירוט על הדמות, מתי היא צריכה להגיע ואיזה צורך היא ממלאת במשחק שלכם. זה יכול להיות ערפד שאורב בלילות לסטודנטים לא זהירים, נוטרת שהגיעה בשביל לחקור פשע שאתם חשודים בו, סוכן כשרונות שמחפש את הכוכב הבא בדו-קרב קסום, האחות האבודה שלכם שבאה לחשוף סוד משפחתי אפל וכל דבר אחר שתרצו. אנחנו נמצא מתנדב שישחק אותה בשבילכם.

גם במהלך המשחק תוכלו להזמין נאפסים, אבל אנחנו ממליצות להזמין את מה שתרצו מראש. נאפסים וסצנות שיוזמנו במקום יקבלו עדיפות משנית, גם מבחינת ציוד וגם מבחינת כוח האדם שלנו, וייתכן שלא נוכל לספק אותם.

מתוך אמונה שהמשחק שייך לשחקנים, אנחנו כצוות המשחק לא נכניס לתוכו ביוזמתנו סיפור או עלילה שחובקים את המשחק כולו, אבל ניצור נקודות עניין. מתנדבים פנויים, בין סצנות שהוזמנו, יוכלו להיכנס למשחק בתור מה שירצו – פושעים נמלטים, סוכנים חשאיים, פקחים פדגוגיים או מספרי סיפורים. הדמויות האלה לא מחוברות לסיפורים של דמויות השחקן, אבל יוכלו ליצור משחק ואינטראקציה. תרגישו חופשי לשחק איתם ולהכניס אותם לעלילות שלכם.

כל החוקים של שושנת הרוחות תקפים גם למתנדבים, ומנגנוני הבטיחות עומדים גם לשירותם. המתנדבים יכולים להשתמש במבט-מטה או לומר קאט אם קשה להם, ממש כמו שאר השחקנים. גם הם שחקנים, וגם הם יותר חשובים מהמשחק.

זכרו, יש במשחק 250 שחקנים ועוד כ- 20 מתנדבים, ולכל אחד מהם יש סיפור משלו. זה אומר שדברים לא תמיד יתפתחו בדרך שרציתם – לפעמים תמצאו את עצמכם צועדים לתוך טקס זימון שדים בדרך לפגוש את אחותכם במגרש הכדור אש-דרקון. זה קורה. תשחקו עם זה, ותנו למשחק לקחת אתכם למקומות שלא ציפיתים להגיע אליהם.

רוחות המדבר

רוחות המדבר הן דרך של צוות המשחק לפעול בעולם המשחק בלי להפריע להתנהלות של השחקנים בתוכו, הן יסומנו בצורה ברורה ויוצגו בסדנה. אם אתם רואים מישהו בתלבושת של רוח מדבר – התעלמו ממנו, הוא כנראה בדרך לעשות משהו חשוב. בנוסף, רוחות מדבר יכולות לעמוד במעברים ולחסום דלתות, זה אומר שהאיזור שמעבר לדלת או למעבר לא זמין למשחק כרגע, ככל הנראה כי הצוות שלנו עוסק בלהקים שם תפאורה.

שעירים

השעירים הם יצורים קסומים דמויי סאטיר שעובדים בבית הספר. אם אתם לא יודעים איפה משהו נמצא או צריכים עזרה לוגיסטית אבל לא רוצים לשבור את המשחק – אתם מוזמנים לפנות לשעיר הקרוב והוא יידע איך לעזור. חסר לכם נייר טואלט בחדר? לא יודעים איפה כיתת אלכימיה? רוצים לשלוח למישהו מכתב אנונימי? השעירים שם בשבילכם. זכרו שגם השעירים הם בני אדם מתחת לתחפושת וכבדו אותם. אם שעיר אומר: "אחד השעירים האחרים יעשה את זה", זה קוד שאומר שהשחקן לא מסוגל כרגע לעשות את מה שביקשתם ממנו. אתם יכולים לפנות לשעיר אחר, לצוות המשחק או לפתור את זה בעצמך.

איך מטילים קסמים?

כמו כל דבר בשושנת הרוחות, הטלת קסמים מבוססת על הסכמה ושיתוף פעולה בין השחקנים. לא יהיו רשימות ארוכות של חוקים וקסמים שצריך לשנן, רק בסיס מאוד פשוט.

השחקן שמטיל את הקסם יעשה מחווה באוויר עם השרביט שלו, יערוך טקס ארוך עם מלמולים בשפה לא ברורה, או יכין בקבוקון עם שיקוי. בכל מקרה, הוא ימצא דרך להבהיר מה מטרת הפעולה שלו, ומי שהפעולה משפיעה עליו הוא מי שמחליט מה התוצאה שלה.

לדוגמה –

ערבה אש-דוד וגאיה אלימלך יצאו לדייט אחד שהיה מביך מאוד, וערבה רוצה שגאיה תשכח שזה קרה. היא תצביע עם השרביט שלה על הראש של גאיה ותגיד "אני לא מאמינה שראית את זה, אין מצב שאני נותנת לך לזכור מה היה שם, טאבולה ראסה". השחקנית של ערבה הבהירה לשחקנית של גאיה מה היא רוצה שיקרה בלי לשבור את המשחק, ועשתה מחווה קסומה בשביל לסמן הטלת קסם. עכשיו השחקנית של גאיה יכולה לבחור – אולי הקסם עבד בדיוק כפי שתוכנן והיא שכחה מהדייט, אולי הוא עבד טוב מדי והיא איבדה את הזיכרון לחלוטין, אולי הוא עבד אבל יפסיק לעבוד בעוד חצי שעה, אולי בטעות הבעיר את השיער שלה. תוכלו לבחור את מה שיהיה מעניין וכיף לשחק, ואת מה שהכי מתאים לרגע, לחוויה ולסיפור שאתם רוצים לספר.

לבקבוקי שיקויים אפשר להצמיד פתק קטן עם הסבר תוך משחקי על מה השיקוי עושה, או הסבר חוץ משחקי על מה היית רוצה שיקרה.

יש לכם חופש לכוון ולהחליט בצורה הטובה והמעניינת ביותר, וליצור את הסיפור הזה ביחד.

פרופסורים ואנשי צוות ההוראה תמיד חזקים יותר מסטודנטים. אם הצלחת להגיע למצב שבו מישהו מהם מטיל עלייך קסם – קח את זה בחשבון ותגיב בהתאם, יש סיבה שאתה סטודנט והם מורים.

כשמדובר בדו-קרבות וקסמי קרב, קסמי התקפה מוטלים כשהשרביט מצביע על היריב וקסמי הגנה מוטלים כשהשרביט מוצלב על הגוף של המגן. החוק היחיד שמגביל אתכם לגבי הטלת קסמים הוא לא להשתמש בקסמים קאנוניים מעולמות אחרים – בלי לומוס וקרושיאטוס. במקומם תוכלו להגיד, לדוגמה, "נור" או "טורמנטו".

סגירת תפריט